
Imbracamintea este o forma de comunicare nonverbala. Pornind de la imbracaminte, ne putem da seama de gustul estetic al al unei persoane, de firea ei: este o persoana conformista, care doreste sa treaca neobservata, sau o persoana independenta?
Exista, astfel, 3 genuri de haine:
1. haine specifice corporatiilor (cum sunt cele purtate de avocati, directori, bancheri),
2. haine menite sa comunice (cele purtate de persoane implicate in marketing, educatie etc.) si
3. haine inovatoare (cele etalate de artisti, publicitate, proprietari magazine de lux, care sunt considerati „trendsetter“ in domeniul modei pentru unicitatea si nonconformismul lor).
Ce ar trebui sa retinem?
A) Cu cat aspectul fizic este mai atractiv, cu atat persoana are mai mult succes si castiga mai multi bani!
B) Oamenii care isi pretuiesc infatisarea sunt promovati mai repede si mai sus!
C) Oamenii cu o infatisare placuta par mai credibili, mai influenti si mai persuasivi!
Inaintea prezentarii verbale, cu ajutorul vestimentatiei se transmit informatii despre apartenenta la genul social, varsta, clasa sociala, ocupatie, origine etnica si despre caracteristicile psiho-morale de personalitate.
(Model foto: Liviu Antonesei – scriitor)
Daca v-a placut acest articol, va invitam sa fiti alaturi de noi, cu un Like, pe pagina noastra de Facebook.
DE asta cand te prezinti la un interviu trebuie sa fii imbracat corespunzator. Degeaba esti foarte bine pregatit daca te prezinti ca si cum abia te-ai sculat si esti imbracat ca de club.