Cifra de afaceri Farmec, in crestere cu 9,7% in 2020

Farmec, cel mai mare producator roman de cosmetice, anunta rezultatele financiare inregistrate in 2020, un an marcat de pandemie, care a afectat toate industriile si business-urile la nivel global.

Astfel, Farmec a incheiat anul 2020 cu o cifra de afaceri de 287,9 milioane lei (59,5 milioane euro), inregistrand fata de anul 2019 o crestere cu  9,7%.

Dinamica buna se datoreaza strategiilor companiei din anul precedent, ce au vizat adaptarea intregului business, de la comunicare si marketing, la cercetare si productie – culminand cu productia de dezinfectanti – pentru a raspunde astfel nevoilor identificate in piata. Cresterea se datoreaza si rezultatelor din segmentul e-commerce, care a inregistrat o crestere cu  82% a vanzarilor, raportat la 2019, traficul general de pe site crescand cu aproximativ 45%. In plus, pe zona de Key Accounts, Farmec a obtinut un avans al vanzarilor de 9,8%, in conditiile in care comertul traditional a inregistrat o scadere a vanzarilor, fiind canalul de distributie cel mai afectat de pandemie.

„2020 a fost un an dominat de incertitudini, care si-a lasat amprenta pe multe sectoare, iar pandemia ne-a adus o noua realitate in care, pentru a ramane pe linia de plutire, business-urile trebuie sa fie atat proactive, cat si creative. Toate masurile adoptate in 2020 ne-au ajutat sa ne consolidam pozitia de lider local si sa ne atingem obiectivele stabilite, fiind alaturi de consumatorii nostri. Intr-un context care ramane incert si in 2021, continuam sa ne concentram pe strategia noastra de crestere pe termen lung, prin alocarea unui program investitional de peste 3 milioane de lei, care vizeaza productia si distributia, in functie de solicitarile si de nevoile identificate in piata, si imbunatatirea platformei digitale, prin relansarea magazinului online si inaugurarea aplicatiei mobile Farmec.”, a declarat Mircea Turdean, Director General Farmec.

Adaptarea, cuvantul cheie pentru Farmec in 2020

In perioada martie-aprilie, ca raspuns la contextul social si la nevoile pietei, Farmec a prioritizat productia sapunurilor antibacteriene, a produselor pentru curatenie, a celor pentru igienizarea mainilor si a dezvoltat in regim de urgenta o categorie noua de produse – biocidele. In mai putin de 2 luni au fost pusi pe piata dezinfectantii Farmec pentru maini, pentru uz personal, avand o concentratie de 70% alcool izopropilic, precum  si dezinfectantii pentru maini si suprafete din gama Dermofarm, pe baza de alcool etilic 80%, creati special pentru uz medical si profesional.

Odata cu inceputul verii si adaptarea la noua normalitate, Farmec si-a reluat planurile pe palierul brand cu noi lansari si modernizari de game si produse. In 2020, categoria produselor de curatenie a locuintei a inregistrat o evolutie a vanzarilor de 10,8%, fata de aceeasi perioada a anului 2019, fiind foarte cautate de consumatori. De asemenea, intensificarea consumului a fost resimtita si pentru segmentul produselor de ingrijire corporala, care au fost tot pe un trend ascendent. Pe segmentul produselor de face care s-a inregistrat o scadere a vanzarilor.

Cele mai apreciate game, atat in comertul offline, cat si in cel online au fost: Farmec, Nufar, Triumf, Gerovital Evolution, Gerovital Tratament Expert, Gerovital Sun, Gerovital H3 Classic, Gerovital Men, Aslavital si Gerovital Equilibrium.

Conform datelor de piata Nielsen, Gerovital si-a mentinut si in anul 2020  pozitia de lider de piata pe segmentul antirid (cu o cota de piata de 23,3%), iar cel mai bine vandut produs din aceasta categorie sunt Fiolele cu Acid Hialuronic din gama Gerovital H3 Evolution.[1]

Ca parte a strategiei de extindere a companiei, producatorul clujean a inaugurat doua noi magazine Gerovital in Shopping City Targu Mures si Afi Brasov, ajungand astfel la un total de 30 de magazine proprii Gerovital si Farmec .

La nivel global, produsele Farmec sunt comercializate in peste 30 de ţari din Europa, Orientul Mijlociu, Asia, America de Nord, Australia si Noua Zeelanda, iar cea mai mare pondere la export o au brandurile Gerovital si Aslavital, fiind foarte apreciate de catre consumatorii straini.

[1] Calcul realizat pe baza datelor Nielsen din serviciul de retail, audit realizat pentru segmentul Antiwrinkle din categoria Face Care, valoare vânzări, pentru perioada ianuarie 2020 – decembrie 2020, pentru Total Romania Retail (Copyright c 2020, The Nielsen Company).

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.


fb-share-icon0

Lasa un comentariu