Mastercard lanseaza „Piata la drum”, primul proiect din Romania care ii aduce pe micii comercianti de la marginea drumului in economia digitala

Mastercard, companie de tehnologie in industria globala de plati, anunta lansarea campaniei „Piata la drum”, un proiect care militeaza pentru egalitatea de sanse si independenta financiara si marcheaza o premiera in Romania: fiscalizarea activitatii micilor producatori din zonele rurale si accesibilizarea comertului la drum prin plata cu cardul.

Prin parteneriatul cu platforma online Waze, micii producatori locali beneficiaza de expunere si sprijin pentru comercializarea produselor, in conditiile in care nu au posibilitatea de a ajunge in pietele mari.

Daca ei nu pot ajunge in pietele mari, Mastercard si Waze le aduc piata in fata casei

Folosind aplicatia Waze in timpul calatoriei, potentialii cumparatori pot vedea pe harta online, in timp real, toti producatorii inscrisi in campanie, care comercializeaza produse in fata casei sau gradinii. Acestia sunt semnalizati printr-un pin dedicat si o scurta prezentare, pentru a fi identificati cu usurinta direct in aplicatie. De asemenea, proiectul este promovat si prin directionale de tip panotaj, amplasate pe strada, in apropierea locatiilor in care se afla producatorii locali.

Pentru eficientizarea tranzactiilor, fiecare producator va beneficia de cate un POS, astfel incat posesorii de card sa poata plati electronic pentru produse. Partenerul Mastercard pentru acest proiect este Asociatia My Transylvania, a carei activitate sustine micii producatori locali din Romania si isi propune sa creasca si apetitul romanilor pentru produse autohtone.

Filmul campaniei poate fi vizionat aici: https://www.facebook.com/watch/?v=477937730219258

Plata in numerar a fost, pana acum, singura modalitate prin care producatorii locali, care isi comercializeaza produsele pe marginea drumului, pot fi remunerati, ceea ce limiteaza adesea numarul cumparatorilor. Obiectivul acestui proiect este sa cream un precedent dezirabil: sa integram segmentul de mici producatori in sistemul de plati electronice, promovandu-i, totodata, intr-o maniera inedita, in cea mai cunoscuta si utilizata aplicatie pentru navigatie. In acelasi timp, ne dorim sa le asiguram consumatorilor posibilitatea de a plati rapid, prin cea mai sigura metoda de plata, pentru produsele autohtone, cultivate sau preparate in gospodariile romanilor. Ne bucuram ca Asociatia My Transylvania este partenerul nostru in acest demers, care sa inscrie in misiunea Mastercard de a creste gradul de incluziune financiara in Romania, si de a construi, astfel, un viitor mai bun, si incurajam si alti producatori sa se inscrie in platforma ca, impreuna, sa extindem proiectul Piata la Drum.”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard Romania si Croatia.

Campania prezinta povestile producatorilor locali care fac parte din program, printr-o serie de testimoniale video, disponibile pe platforma Piata la drum. Tot aici, utilizatorii pot descoperi harta cu localitatile din care provin producatorii, si ii pot vizita, pe un traseu pitoresc, cunoscut si ca Drumul Branzei, care leaga destinatii precum Beberani – catun in comuna Raul Sadului, Sibiel in comuna Saliste, Tilisca, Selimbar sau Talmaciu. Prin formularul de inscriere disponibil pe Piata la drum orice producator local se poate inscrie in proiect si intra in legatura cu reprezentantii asociatiei My Transylvania, care le vor oferi sprijinul necesar in acest sens.

„Am inceput sa spun povestile din satele transilvanene ca ghid, acum 25 de ani. De atunci tot cautam sa descoperim si promovam oameni faini, de la care merita sa cumperi. Au produse bune in sezon si, cel mai adesea, nu ajungi usor la ei. Ii mai vezi doar cand au zile mai usoare ca scot marfa la poarta si te bucuri ca inca mai exista. La inceputul activitatii noastre, in 1996, era aproape imposibil sa cumperi ceva cu cardul in Romania. Acum, mancarea buna poate fi achizitionata si atunci cand esti in drumetie sau pe bicicleta si ai doar cardul in portmoneu. Timpurile se schimba, noi ne schimbam, dar gustul mancarii si al specialitatilor locale ramane des acelasi.”, a spus Cristian Cismaru, Presedintele Asociatiei My Transylvania.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.


fb-share-icon0

Lasa un comentariu