
Imbracamintea si accesoriile purtate au rolul doar de a ne acoperi trupul?
In cea mai mare masura, asa este.
Dar, sa nu uitam un lucru extrem de important si anume faptul ca ele descopera omul din interiorul nostru!
De ce este important acest lucru?
Pentru ca imbracamintea transmite un mesaj pe care cei din jur il receptioneaza si la care reactioneaza!
Iar cercetarile arata ca avem intre 7 si 90 de secunde pentru a ne castiga partenerul de comunicare — la nivel de subconstient.
Astfel, pentru influentarea partenerului de comunicare si de networking avem la dispozitie doua instrumente „neconventionale“: pe de o parte vestimentatia si infatisarea exterioara, iar pe cealalta parte manierele si eticheta.
Cand analizam vestimentatia in contextul comunicarii nonverbale trebuie sa luam in considerare determinarile geografice, culturale si istorice.
De exemplu, de la Polul Nord la Ecuator, oamenii isi protejeaza corpul impotriva gerului sau a caldurii excesive: imbraca haine adecvate, diferite in ceea ce priveste materialele, culoarea, croiala.
In modul in care ne imbracam intervin intr-o proportie sau alta de la caz la caz, atat motivatia de protejare a corpului, cat si publicitatea si dorinta de a atrage atentia.
Daca v-a placut acest articol, va invitam sa fiti alaturi de noi, cu un Like, pe pagina noastra de Facebook.