Stresul si trauma. 8 strategii de gestionare si vindecare

Stresul si trauma ne afecteaza sever viata de familie sau viata profesionala, ne afecteaza somnul, alimentatia, concentrarea, perceptia noastra fata de noi insine, viata de zi cu zi. Negestionate ori gestionate incorect sau, mai mult, nevindecate la timp, stresul si trauma duc, inevitabil, la boli dintre cele mai grave. Iata de ce este esential sa cunosti cele mai utile informatii despre stres si trauma, care includ 8 strategii de gestionare si vindecare.

Exista numerosi psihoterapeuti si multe programe de tratament sustinute de autori si de profesionistii din domeniu. Pentru ca fiecare om are nevoie de intelegerea stresului si a traumei suferite, gestionarea celor mai importante aspecte ale acestora, precum si de procesul real de vindecare.

“Stresul: 8 strategii de gestionare” de Elizabeth Anne Scott

In mod normal, pentru fiecare dintre noi, gestionarea stresului nu ar trebui sa fie stresanta. Dar, atunci cand stresul cronic isi lasa amprenta asupra starii noastre de bine fizice si emotionale si, mai ales atunci cand ii simtim deja efectele, e obligatoriu sa alcatuim de la zero un plan de gestionare a stresului. Dar, aceasta poate fi o sarcina foarte dificila si greu de realizat.

In acest volum usor de inteles si bazat pe cercetari, Elizabeth Anne Scott apeleaza la numeroase ramuri ale psihologiei pentru a prezenta cele mai pertinente informatii despre efectele stresului, precum si cele mai eficiente tehnici de a-l gestiona.

Cum va ajuta cartea?

Folosind aceasta carte, veti dobandi o mai buna intelegere a stresului care va afecteaza. In plus, veti avea acces la instrumente care va vor ajuta sa creati obiceiuri durabile, ce aduc cu sine rezistenta pe termen lung la stres, si veti putea lucra in ritmul dumneavoastra.

Aceasta carte, foarte practica, demonstreaza ca mijloacele de atenuare a starii de stres se afla la indemana fiecaruia si sunt variate. Astfel, ne ajuta: sa ne constientizam stresorii; sa neutralizam reactia noastra in fata stresului; sa obtinem starea mintala potrivita; sa cultivam relatii sanatoase; sa punem in aplicare psihologia pozitiva etc.

Nu este un secret ca functionam cel mai bine cand suntem sanatosi si fericiti. Si simtim o nevoie fireasca de a face lucruri sanatoase deoarece asa simtim ca e corect. Astfel, ne pregatim pentru succes facand ceea ce ne face sa ne simtim bine in mod natural: mancam sanatos, dormim cand suntem obositi, ne intalnim cu prietenii cand ne simtim singuri si facem activitati care ne plac, pentru a ne simti echilibrati. Suntem programati sa simtim in mod inerent cand ceva provoaca un dezechilibru si simtim nevoia sa il corectam. Elizabeth Anne Scott

Cine este autorul?

Elizabeth Anne Scott este blogger de succes si coach acreditat in consiliere, terapie familiala si sanatate mintala. A obtinut o diploma de licenta in psihologie. In prezent, sustine ateliere de gestionare a stresului si administreaza un site care se bucura de o larga apreciere si care abordeaza tema gestionarii stresului.

Asadar, indiferent ca alegeti sportul, meditatia bazata pe mindfulness, adoptarea unei alimentatii sanatoase, diversificarea activitatilor care va fac placere sau alte tehnici, acest volum va fi ghidul dumneavoastra fundamental. O carte pe care o citesti cu placere si inveti cu usurinta cele mai bune strategii de gestionare a stresului! CLICK AICI

“Trauma: 8 strategii de vindecare” de Babette Rothschild

Recuperarea posttraumatica este un proces dificil si rareori ordonat, liniar. Care sunt aspectele majore ale acesteia, de care trebuie sa tinem cont? Exista numerosi psihoterapeuti si multe programe de tratament sustinute de autori si de profesionistii din domeniu. Prin urmare, in gestionarea propriei vindecari cu sau fara ajutorul unui psihoterapeut este necesara consilierea unui specialist.

Cartea este scrisa intr-un limbaj extrem de accesibil atat pentru specialisti cat si pentru oamenii obisnuiti, raspunzand intrebarilor fundamentale vitale in recuperarea postraumatica: Cat de necesara este reamintirea evenimentelor din trecut? Ce reprezinta flashbackurile legate de evenimentele traumatice? E bine sa invatam/sa ne ancoram in trecut? Care sunt efectele procesului de recuperare postraumatica? Cine este victima si cine este agresor in acel eveniment?

Cum va ajuta cartea?

Reputata autoare si specialista Babette Rothschild prezinta 8 strategii pe care le puteti folosi impreuna cu orice alta carte sau program de recuperare, pentru a va potenta vindecarea traumelor, astfel:

  • Folositi tehnicile de mindfulness pentru a identifica ce anume va ajuta si ce nu va ajuta in cadrul recuperarii.
  • Constientizati faptul ca ati supravietuit traumei.
  • Stabiliti daca doriti sau aveti nevoie sa va amintiti trauma.
  • Stopati flashbackurile.
  • Iertati-va limitarile si impartasiti rusinea simtita.
  • Gasiti-va propriul ritm de recuperare.
  • Folositi miscarea si exercitiile fizice pentru a va potenta recuperarea.
  • Usurati-va situatia ajutandu-i pe altii.

Fiecare dintre aceste aspect este explicat pe indelete in carte si beneficiaza de studii si aplicatii (exercitii) usor de inteles si de pus in practica de fiecare dintre noi.

Cine este autorul?

Babette Rothschild, MSW, LCSW, practica psihoterapia din 1976. Este membru al Societatii Internationale de Studiu al Stresului Traumatic, al Asociatiei Specialistilor in Stres Traumatic si al Asociatiei Americane de Psihoterapie Somatica. Autoare a mai multor articole si carti, ofera in continuare consultatii private in cabinetul sau din Los Angeles si organizeaza in lume ateliere de formare in psihoterapia traumei.

Pe scurt, o carte extrem de bine documentata, bogata in informatii utile si practice, care, in cele  8 strategii de vindecare dezvaluite, va ajuta sa intelegeti in amanunt cum se desfasoara succesul recuperarii postraumatice. CLICK AICI

“Mindsight: noua stiinta a transformarii personale” de Daniel J. Siegel

O carte complexa, exhaustiva, in domeniul cercetarilor neurostiintelor si al dezvoltarii copilului, care va va soca pozitiv si va va lasa muti de uimire. Pentru ca, de‑a lungul anilor, scrierile autorului despre creier, psihoterapie si ingrijirea copiilor au fost inovatoare, iar seminariile sale sunt extrem de apreciate in randul specialistilor.

Creierul, ne reaminteste el, este un organ social. Observarea mintii este conceptul central in „neurobiologia interpersonala”, un domeniu pe care dr. Siegel l‑a descoperit. Aceasta abordare relaționala a ceea ce se intampla in creier ne permite sa ințelegem in ce fel interactiunile zilnice ne afecteaza din punct de vedere neurologic, modelandu-ne circuitele neuronale. Daniel Goleman

Cum va ajuta cartea?

„Mindsight‑ul” joaca un rol integrator in triunghiul ce conecteaza relatiile, mintea si creierul. Pe masura ce energia si informatia traverseaza toate aceste elemente ale experientei umane, apar tipare care le modeleaza pe toate trei (iar aici creierul include si extensia sa, sistemul nervos din intregul corp). Aceasta conceptie este holistica in adevaratul sens al cuvantului, cuprinzand intreaga noastra fiinta. Datorita mindsight‑ului, putem cunoaste si gestiona mai bine acest flux vital al fiintei. Daniel Goleman

„Mindsight” este un fel de atentie concentrata care ne permite sa vedem mecanismele interne ale mintilor noastre. Ne ajuta sa fim constienti de procesele noastre mintale, fara sa fim acaparați de ele, ne permite sa decuplam pilotul automat al comportamentelor si al raspunsurilor noastre reflexe adanc inradacinate si ne scapa din capcanele emotionale reactive in care avem cu totii tendinta de a ne lasa prinsi la infinit. Ne permite „sa numim si sa imblanzim” emotiile traite, in loc sa fim coplesiti de ele. Gandiți-va la diferenta dintre a spune „Sunt trist” si „Ma simt trist”. Oricat de asemanatoare ar parea cele doua enunturi, intre ele exista, de fapt, o diferenta profunda. „Sunt trist” e un fel de autodefinire, chiar una foarte limitativa. „Ma simt trist” sugereaza capacitatea de a recunoaste si de a lua la cunostinta sentimentul respectiv, fara a‑i permite sa ne consume.

Creierul realizeaza ceea ce eu numesc o „harta‑eu”, care ne da posibilitatea de „vedere” inlauntrul nostru, si „harti‑tu”, care ne permit sa „vedem” in ceilalti. In plus, se pare ca mai cream  si „harti‑noi”, adica reprezentari ale relatiilor noastre. Fara aceste harti, suntem incapabili sa percepem mintea dinauntrul nostru sau din altii. Fara o harta‑eu, de exemplu, putem fi coplesiti de propriile ganduri sau inundati de propriile sentimente. Fara o harta‑tu, nu vedem decat comportamentul celorlalti, aspectul fizic al realitatii, fara sa avem idee de miezul subiectiv, de oceanul mintal interior al celorlalti. Tocmai aceasta harta‑tu ne permite sa fim empatici. Daniel J. Siegel

Cine este autorul?

Dr. Daniel J. Siegel este un renumit specialist in educatie si psihiatrie, profesor la Universitatea din California, director al centrului de cercetare Mindful Awareness din cadrul aceleiasi universitati si director executiv al centrului educational Mindsight Institute. Este un pionier al domeniului de studiu numit neurobiologie interpersonala (The Developing Mind, 1999), un domeniu multidisciplinar la care contribuie stiințe precum: psihologia, antropologia, biologia, stiintele cognitive, psihopatologia, psihiatria, neurobiologia, lingvistica, matematica, fizica, teoria sistemelor si altele. Sub umbrela neurobiologiei interpersonale, Daniel Siegel a promovat conceptul de „mindsight” (oglindirea mintii), o noua abordare – bazata pe mindfulness – in sanatatea mintala, care are ca idee centrala „integrarea” atat la nivel intrapsihic, cat si interpersonal. in plan psihologic, dar si al bazei neurobiologice. Este unul dintre putinii psihiatri care au propus o definitie comprehensiva a mintii (Mindsight, 2010). CLICK AICI

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.


Lasa un comentariu